♥ Två 18åringar som ska bilda familj :)

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Tips ?

Av Lollo & Robin - 17 november 2010 21:01

Jag och Robin har ju försökt tidigare att blivit gravida men misslyckats. 
Jag har en oregelbunden mens-cykel mellan 33-41 dagar, vanligtvis runt 35-38 dagar.

Därför är det inte så lätt att veta exakt när jag har ÄL.= (Ägglossing) 

Vi har testat förut med Äl-test men jag glömde ta dom och sen tog jag någon gång ibland och tyckte det var jätte svårt att läsa av dom. Så jag struntade i dom bara. 
Har ni några bra tips eller råd att ge för att hjälpa oss lite på traven ?  

  

 
 
Erika

Erika

17 november 2010 21:29

Verkligen en blogg jag gillar! Får jag länka eran blogg från min? :)
Och när det gäller tips, det bästa är ju att ha sex ofta och att efter sexet ligga kvar minst 10 minuter innan man går ur sängen om man nu ska det eller måste. Sen är det ganska bra har jag hört att höja upp rumpan i de 10 minutrarna så att det liksom rinner ner eller in ordentligt :) Men en sak som är bra att tänka på, är att man ska inte tänka så mycket på att man verkligen vill ha barn. Utan bara ha sex och köra på, vet inte riktigt hur jag ska förklara med det brukar vara för vissa att när man verkligen vill något, så blir det förmycket när man aldrig blir gravid. För när vi blev gravida med vårat första barn va det inte planerat men vi vill ju ha barnet, och sen när vi bestämmde oss för att skaffa ett syskon blev vi inte gravid så vi gav upp. Och nu ett helt år senare lyckas vi, vi har ju under hela tiden velat ha ett syskon med inte tänk lika mycket på det. Så nu har vi ju lyckats :) Och jag önskar er all lycka, så lycka till nu! :)

http://mammaerika.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

17 november 2010 21:40

Man tackar för tipsen och råden det är verkligen något som vi ska testa också :) Självklart länka på!:) När vi höll på att skaffa barn förut så tänkte vi på det hela tiden och varje gång vi skulle ha sex så kände ingen för det och vi gick varandra på nerverna och allt blev bara kaos :D vi hoppas inte lika mycket längre utan de får ta sig när de kommer :) vi bara hoppas på snart ! :) Tack så mycket! Lycka till med allt själv :)

 
Helena

Helena

17 november 2010 21:53

Du har också en mysig blogg, grattis till graviditeten och får verkligen hoppas på att det kommer gå bra!!

Hur mår du nu i dom första veckorna då??

http://walle85.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

17 november 2010 22:01

Hejsan! Tack så mycket. Måste ha blivit ett missförstånd :) Vi är inte gravida utan vi bloggar om våran resa för att kunna bli gravida :) Ja du jag hoppas jag hade varit gravid men ikke sa nikke :P Jag är glad över att få sätta fart på bebis verkstaden :) Kram

 
amelie

amelie

17 november 2010 23:20

Gå till en gynekolog, där kan dom se hur stora äggen är & berätta för dig när du har ÄL. Jag va hos en & det gjorde att jag visste när det var dags för sovrummet hehe! ;)
Jag önskar er lycka till! Kram

http://ameeeelie.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

18 november 2010 01:10

Okej... se hur stora äggen är ? :O vad menas med det ? ska dom vara stora eller små? :D förstod inte riktigt :P
Tack så mycket :)

 
Ingen bild

amelie

18 november 2010 11:18

ja dom blir ju större när de är dags för ägglossning. går inte att förklara så bra men gyn är mitt absolut bästa tips för då får du veta exakt.

Lollo & Robin

18 november 2010 14:16

jaha okej :) då förstår jag . Tack 1

 
Lina - Leons mamma

Lina - Leons mamma

18 november 2010 16:44

Ett tips, ha sex hela tiden inte bara kring ägglossning när Leon kom till i magen var det en vecka efter mens och jag har alltid haft en normal menscykel så det spelar nog ingen roll när det är så länge kroppen vill så går det :D

Lycka till! :D

http://shesgotherownthing.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

18 november 2010 16:55

Okej :) ja vi ska sexa så mycket vi bara orkar =) absolut! Grattis ! :) Tack!

 
Ingen bild

www.elingonzalez.devote.se

18 november 2010 17:20

Enda tipset jag kan ge är att ha sex så ofta som möjligt! Är själv 19 år och har en liten på väg nu, hihi, är i v.22 + :)

Lollo & Robin

18 november 2010 17:22

Åh Grattis :) Lycka till! Vad roligt! Ja vi ska verkligen mysa på ordentligt :)

 
Malin - 17år och mamma.

Malin - 17år och mamma.

18 november 2010 20:41

Min enda tips är att inte tänka på det. Ha sex för att ni vill och inte för att bli gravid, om du fattar hur jag menar? ;)

http://maaliiiinlarssson.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

18 november 2010 22:15

Tack jo men det gör vi ;) var ditt barn planerat eller oplanerat? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo & Robin - 14 mars 2011 00:18

Denna månad var min mens väldigt sparsam om man jämnför med alla andra månader :o jag känner mig inte ett dugg gravid. Så det är nog inte det. Vad kan de bero på eller kan det bli så ibland? Gravid tror jag knappast. Andra förslag? ...

Av Lollo & Robin - 8 mars 2011 23:00

Hallå,  hur har ni det där ute alla mammor och pågående mammor ;) själv mår jag toppen.. att sluta försöka har givit mig och Robin ett sådant lugn och vi hinner fokusera tankarna på massa annat. Vi slappnar av mycket mer nu än vad vi gjort innan. Vil...

Av Lollo & Robin - 7 mars 2011 01:18

Jag tänkte bara uppdatera och säga att min mens kom idag. / Lollo ...

Av Lollo & Robin - 27 februari 2011 22:11

Hej jag har inte skrivit på länge nu jag vet.. men jag och hjärtat tog oss en resa iväg från all bebisverkstad och tog det lugnt drack lite drinkar och solade o mådde underbart. Visst har vi haft mys, men jag resonerar i att detta med bebis får vänta...

Av Lollo & Robin - 14 februari 2011 01:00

Hej å förlåt för dålig uppdatering, som sagt vi har snart gett upp hoppet! Jag mår psykiskt dåligt & Robin ska kolla hans sperma nästa vecka. Vi har unnat oss en liten semester från alllt barn försökandet. De får helt enkelt komma när de kommer. Vi...

Våra besökare :)

Presentation


Hej, välkommen till våran babyverkstad. Vi är två unga par på 18 år som äntligen ska bli tre i familjen. Ni ska få följa med på en resa från hela första början. Vi tänker vara anonyma fram tills vi är gravida i vecka 12. För då börjar allvaret.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards