♥ Två 18åringar som ska bilda familj :)

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Folsyra + Zink

Av Lollo & Robin - 18 november 2010 10:45

Jag tar  Folsyra och B-vitamin tabletter, Robin tar Zink tabletter vi har läst på internet att Folsyra ska hjälpa lite på traven att bli gravid? Är det så? Zink ska tydligen förbättra de små simmarna?  Är det någon annan som också tagit de Folsyra och Zink?

Och har det hjälpte det er på traven ?  

 
 
Tilda Lé Fox

Tilda Lé Fox

18 november 2010 14:31

Har ni varit i kontakt med någon läkare inom detta området? För skulle ni inte lyckas så är det bra om man kollar upp båda två. Och har ni precis börjat med att försöka få till ett barn så kan jag bara säga tålamod=) Oftast dom som vill bli gravida blir det inte. Utan det enklaste och naturligaste är när det är oplanerat. Har man även gått på något preventivmedel innan så kan det ta ett litet tag för kroppen att återhämta sig.
Kram!

http://tildalefox.devote.se

Lollo & Robin

18 november 2010 15:26

Vi har försökt i ungefär i ett år, men jag känner på mig att det kommer ta snart, jag bara känner det i hela kroppen :) Nej vi har inte varit i kontakt med någon läkare än. Vi skulle ha ringt och bokat tid igår, men glömde. Jo tålamod det har man märkt ;) jag med sämst tåla mod ;D Robin har ju lite mer tålamod.. Jag tog ur min p-stav för över ett årsen så det ska nog inte vara något problem :) Kramra

 
Mari

Mari

18 november 2010 15:22

Mitt tips är tänk inte på de, och de med folsyra och sånt det är bara ett påhitt..
Låt det ta sin tid och när ni försökt i ett år kontakta kvinnoklinken så kan dom göra en utredning på er.
Låt de ta sin tid, ibland kan de inte bli nå pga man tänker på de så mycke och man vill så gärna bli gravid.

http://maribohman.bloggagratis.se

Lollo & Robin

18 november 2010 15:27

Okej :) men jag fortsätter ändå med Folsyra de kan ju inte skada iallafall :) Jo det har vi märkt, vi tänker inte på det lika intensivt längre utan, vi bloggar och lever våran vardag så får vi se när det tar sig :) Tack för att du tittade in !

 
jenny

jenny

18 november 2010 15:28

Jag tycker att det är kul att se så unga människor verkligen planera att bilda familj. Det pratades mycket i skolan om vikten av att skydda sig för att inte bli gravid, men ingen sa nåt om hur mycket svårare det är att verkligen bli gravid med stigande ålder....Jag är 34 år & för bra precis ett år sedan blev jag & min man äntligen gravida. Tyvärr så miste vi vårat Smultron i ungefär v. 7-8....Vi blev efter ett par månader gravida igen, men miste det också...Nu käkar jag, som du, Folsyra och hoppas på att tredje gången ska lyckas =)
Jag hoppas ni lyckas på första försöket, jag önskar er all lycka till!

http://jennylind76.bloggagratis.se

Lollo & Robin

18 november 2010 15:53

Jag tycker inte åldern har någon betydelse faktiskt , det är en mognads sak. :) Det var synd , beklagar /: Jag tror på Folsyra, annars skulle de ju inte stå på förpackningen av dom att man ska äta när man planerar barn:) Tack så mycket , jag hoppas för er också att det tar sig snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo & Robin - 14 mars 2011 00:18

Denna månad var min mens väldigt sparsam om man jämnför med alla andra månader :o jag känner mig inte ett dugg gravid. Så det är nog inte det. Vad kan de bero på eller kan det bli så ibland? Gravid tror jag knappast. Andra förslag? ...

Av Lollo & Robin - 8 mars 2011 23:00

Hallå,  hur har ni det där ute alla mammor och pågående mammor ;) själv mår jag toppen.. att sluta försöka har givit mig och Robin ett sådant lugn och vi hinner fokusera tankarna på massa annat. Vi slappnar av mycket mer nu än vad vi gjort innan. Vil...

Av Lollo & Robin - 7 mars 2011 01:18

Jag tänkte bara uppdatera och säga att min mens kom idag. / Lollo ...

Av Lollo & Robin - 27 februari 2011 22:11

Hej jag har inte skrivit på länge nu jag vet.. men jag och hjärtat tog oss en resa iväg från all bebisverkstad och tog det lugnt drack lite drinkar och solade o mådde underbart. Visst har vi haft mys, men jag resonerar i att detta med bebis får vänta...

Av Lollo & Robin - 14 februari 2011 01:00

Hej å förlåt för dålig uppdatering, som sagt vi har snart gett upp hoppet! Jag mår psykiskt dåligt & Robin ska kolla hans sperma nästa vecka. Vi har unnat oss en liten semester från alllt barn försökandet. De får helt enkelt komma när de kommer. Vi...

Våra besökare :)

Presentation


Hej, välkommen till våran babyverkstad. Vi är två unga par på 18 år som äntligen ska bli tre i familjen. Ni ska få följa med på en resa från hela första början. Vi tänker vara anonyma fram tills vi är gravida i vecka 12. För då börjar allvaret.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards