♥ Två 18åringar som ska bilda familj :)

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

unga mammor

Av Lollo & Robin - 18 november 2010 16:19

Jag tycker absolut inte det är något fel med att vara ung mamma.. Jag tror inte de missköter sig mer än äldre mammor. Ingen mamma är en perfekt mamma! Man offrar nog mer som ung än äldre men bara för det så tror jag absolut inte åldern spelar någonroll. Flera av min kompisar som är -20 har barn och jag tycker de sköter det galant! Det är mer en mognads sak än ålder som spelar roll Jag tycker de är lika mysigt att se en mamma under 20 med mage/barnvagn som det är att se en 40+. Man ska glädjas över alla fina mammor och pappor som skaffar ett nytt geni till världen tycker jag / Lollo


Slänger upp en länk till ett program på kanal5 som heter Unga mödrar. 

http://www.kanal5play.se/klipp/play/ungamodrar-rebecka-del1

 
 
linda

linda

18 november 2010 17:01

gud vad härligt att få en liten bebis! :)
jag önskar all lycka!

http://www.lindainaction.devote.se

Lollo & Robin

18 november 2010 17:10

vi är inte gravida än, utan vi försöker bli gravida :D Tack. Kram

 
Linda

Linda

18 november 2010 17:18

Vad kul att ni försöker bli gravida :)
Håller tummarna för er :)

För oss tog det typ 7mån innan jag blev gravid.
I början var det massa tester för att kolla när jag hade ägglossning och en massa massa mys...efter ett par månader så var det inte kul längre. så vi myste bara när vi kände för det och en dag small det till och jag blev gravid :) Nu är det ca 5veckor kvar till beräknat! Ghaaa... :)

http://iampregnant.blogg.se

Lollo & Robin

18 november 2010 17:25

Tack så jätte mycket :) ojojoj, Grattis ! :) Ja det är faktiskt många som säger samma sak som du, men vi har testat det också. Vi har så mycket mys som möjligt :) för nu har vi testat nästan allt ! Hur känns det då , att det är så nära förlossing? :)

 
mammalollo

mammalollo

18 november 2010 17:22

Jag håller tummarna att ni blir gravida snart...jobbigt och ha oregelbunden cykel...
Själv blev jag gravid son 24 åring med äldste sonen...
Jag följer gärna er blogg.
Lycka till-

http://:entrebarnsmammasbekannelser.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

18 november 2010 17:23

Tack. Ja det är jobbit. Men börjar ha vant mig faktiskt :/ Tack så mycket. :D / Lollo & Robin

 
frida

frida

18 november 2010 17:26

Tack va gulligt sagt ! :)
Ni verkar oxå ha en väldigt mysig blogg ! =)

Jag tycker inte heller det är något fel på unga mammor, eller för mej finns det en vis gräns, ja tycker inte att en 14 åring ska gå å skaffa barn. Men är man myndig ser jag inget fel i de. En mamma på 30 kan va lika osäker som en mamma på 18 lixom ! :)
Hoppas ni plusar på stickan snart :D !

Kram på er !

http://fritte.blogg.se

Lollo & Robin

18 november 2010 17:30

Jo men precis, men det finns ju 14åriga mammor som har barn också, men de säger ju själva att de skulle ha väntat. Så jag kan hålla med dig.

 
Dalmira

Dalmira

18 november 2010 17:35

hejsan:D
tackar så mkt desamma..
va trevligt hoppas allt går bra :) kram

http://minsongabriel.bloggagratis.se

Lollo & Robin

18 november 2010 17:47

Tack så mycket :D ja de hoppas vi också =)

 
Margona

Margona

18 november 2010 18:13

tack så mycket! :)
Och lycka till i eran resa, att ha barn är de bästa man kan ha :)

http://mammatillfreja.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

18 november 2010 18:14

Tack själv :D Ja det måste vara underbart! :)

 
AnnaE

AnnaE

18 november 2010 18:23

Hejsan!
önkskar er lycka till!
Ja e 41 och har inga barn!
Ni gör verkligen rätt!

http://AEsblogg.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

18 november 2010 18:30

Tack så mycket

 
Elin

Elin

18 november 2010 18:30

Vilken gullig blogg du har :)
Håller helt med! Spelar ingen roll hur gammal man är så länge man klarar av de lix :) Jag va själv bara 17år när jag fick min dotter :)

http://knawsiigt.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

18 november 2010 18:35

Tack så mycket :)

 
wilma

wilma

18 november 2010 19:50

hej en superbra blogg ! ;)
Jätta fin verkligen och lycka till eller vad man säger ? :)
kram

http://wilmalouise.devote.se

Lollo & Robin

18 november 2010 20:21

Tack så jätte mycket :)

 
Malin - 17år och mamma.

Malin - 17år och mamma.

18 november 2010 20:36

Att vara mamma har absolut inget med ålder att göra, det är som du säger att det handlar om mognad. Är man sen inte särskilt mogen när man blir gravid kan jag säga att man mognar väldigt mkt under resan som gravid och sen att bli mamma.

http://maaliiiinlarssson.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

18 november 2010 22:49

Precis, vissa av våra kamrater kunde man aldrig föreställa sig bli föräldrar dom drack slogs och till och med ibland knarkade, men när dom fick barn så vips allt förändrades, de börja jobba och sluta dricka helt.. så man mognar väldigt mycket under en graviditet det har vi sett :)

 
Åsa

Åsa

18 november 2010 20:51

sv, tack! åh vad spännande! :)

http://www.ousa.devote.se

Lollo & Robin

18 november 2010 22:45

Ja hihi :)

 
Mamma till Adam & Alisha

Mamma till Adam & Alisha

18 november 2010 22:55

Bor ni ihop? & hur länge har ni försökt?
Lycka till att bli gravida!

http://mammaadamochalisha.blogg.se

Lollo & Robin

18 november 2010 22:59

Ja vi bor tillsammans nu och vi har försökt i ca: 1 år fram och tillbaka. tack så mycket / Robin.

 
Ingen bild

cim

21 november 2010 20:24

visst mognar man när man får barn, men tyvärr är det mycket annat som försämras också..mycket pusslande med vardagen. Ang unga mödrar, de visar inte tjejernas innersta känslor. ALLA ser mig som en stark ung mamma, men ibland bryter även jag ihop och ångrar mitt valjag önskar SÅ att jag hade väntat några år till. Man har hela livet på sig... Att vara 23-24-25 istället för 17-18-19 gör en megaskillnad. Man vet absolut inte vad man har gett sig in i innan man sitter där med den lille i famnen... alla vänner är ute, reseroch studerar och sparar pengar för att säkra sin framtid. Allt det miste jag och får nu kämpa varje dag för överlevnad,men vad gör man inte för finaste flickan i världen... men det ÄR kämpigt, tro inget annat.

Lollo & Robin

22 november 2010 00:09

Vi vet att det kommer bli jobbigt. Men du kanske ångrar dig, vi kommer inte göra det, vi är så säkra på dethär. Vi vet vad vi ger oss in i. Pengar kommer inte vara ett problem för oss.. Resor det har vi gjort mycket, och ingen av oss tycker de är speciellt roligt att resa heller. :) Men jag förstår vad det är du försöker säga! Kram Lollo

 
Sara - Gravid vecka 33

Sara - Gravid vecka 33

21 november 2010 21:10

Bra skrivet, hoppas ni lyckas snart =). Det är helt sjukt underbart att vara gravid!

http://lillsaraduvet.blogg.se

Lollo & Robin

22 november 2010 00:07

Tack så mycket :) Ja vi önskar att det kommer en knott snart :) Grattis till din bebis ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo & Robin - 14 mars 2011 00:18

Denna månad var min mens väldigt sparsam om man jämnför med alla andra månader :o jag känner mig inte ett dugg gravid. Så det är nog inte det. Vad kan de bero på eller kan det bli så ibland? Gravid tror jag knappast. Andra förslag? ...

Av Lollo & Robin - 8 mars 2011 23:00

Hallå,  hur har ni det där ute alla mammor och pågående mammor ;) själv mår jag toppen.. att sluta försöka har givit mig och Robin ett sådant lugn och vi hinner fokusera tankarna på massa annat. Vi slappnar av mycket mer nu än vad vi gjort innan. Vil...

Av Lollo & Robin - 7 mars 2011 01:18

Jag tänkte bara uppdatera och säga att min mens kom idag. / Lollo ...

Av Lollo & Robin - 27 februari 2011 22:11

Hej jag har inte skrivit på länge nu jag vet.. men jag och hjärtat tog oss en resa iväg från all bebisverkstad och tog det lugnt drack lite drinkar och solade o mådde underbart. Visst har vi haft mys, men jag resonerar i att detta med bebis får vänta...

Av Lollo & Robin - 14 februari 2011 01:00

Hej å förlåt för dålig uppdatering, som sagt vi har snart gett upp hoppet! Jag mår psykiskt dåligt & Robin ska kolla hans sperma nästa vecka. Vi har unnat oss en liten semester från alllt barn försökandet. De får helt enkelt komma när de kommer. Vi...

Våra besökare :)

Presentation


Hej, välkommen till våran babyverkstad. Vi är två unga par på 18 år som äntligen ska bli tre i familjen. Ni ska få följa med på en resa från hela första början. Vi tänker vara anonyma fram tills vi är gravida i vecka 12. För då börjar allvaret.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards