♥ Två 18åringar som ska bilda familj :)

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

En daglig tanke.

Av Lollo & Robin - 18 november 2010 22:59

Jag är både exalterad och nervös har en stor längtan när jag ser andra mammor och pappor.

När man ser små barnkläder och barnreklamer på tv så ser jag fram emot det. Men jag har mina stunder när jag blir orolig hur jag kommer va som pappa och om jag kommer klara det. Eller om jag kommer kunna försörja mina änglar.

Så inser jag att jag har två jobb och en heltids tjänst som väntar. 

Det betyder inte att jag klarar av livet som pappa men känslan jag får inom mig när jag ser ett barn är så stark och varm att jag bara vet att jag kommer klara det.

Allt går bara man vill ,och vi är ju två i ett förhållande.

/ Robin   

 
 
Stamp-E

Stamp-E

19 november 2010 09:08

hello... så ni vill skaffa barn.. redan nu? ja har ni tryggheten och kärleken så varför inte... se till så ni har "sprallat"/lekt av er färdigt bara, för annars så lär det krascha ordentligt när barnet har kommit... tyvärr är ju inte den mesta tiden gullegull utan vaken tid och stressiga situationer... när väl barnet börjar bli några år så kan man börja njuta av föräldraskapet på riktigt... jag har själv en 5-åring och vi försöker just nu att skaffa en till... angående det här med när ni kan bli gravida, så är det ju bara 2 dagar i månaden det funkar... "köra" varje eller varannan natt?? ser ni redan ert sex som "köra"? wow... i er ålder så vill man ju bara pippa dygnet runt ju :D trevlig helg

http://stamp-e.bloggagratis.se

Lollo & Robin

19 november 2010 16:45

Vi har sprallat av oss :) Vi vet vi har båda små syskon och förstår hur en vardag kommer se ut.. haha :D ja pippi kan man ju göra ändå hahaha! :) Detsamma / Robin och Lollo

 
ettplussett - gravid i vecka 10

ettplussett - gravid i vecka 10

19 november 2010 09:27

Sv: Tack så mycket.
Lycka till med att bli gravida :) Hur länge har ni försökt?

http://ettplussett.blogg.se

Lollo & Robin

19 november 2010 13:11

Tack så mycket :) Vi har försökt fram och tillbaka i ett år. :/ men det var dåligt kunskap men nu har vi såpass mycket information och kunskap så nu ska det inte dröja länge :)

 
Emma

Emma

19 november 2010 11:24

Bläää, för sånna där pisskomenatrer!!!
Jag tycker ni har en jätte mysig och fin blogg och bara för att man är unga föräldrar så betyder inte de att man klarar av rollen sämre. De har sina för och nack delar precis som med ALLA åldrar!
Robin din oro tror jag står för kärleken till din familj! Jag känner igen mig när du skriver för de är normalt att vara orolig, de gör en bara mer eftertänksam!
Lycka till med eran lilla fimilj och stoor kram på er båda :)
/Emma

http://Milady.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

19 november 2010 16:41

Ja det är riktgt blää! Tack så mycket du med :) Precis. Ja :) det kommer gå bra det vet jag. Kramar tillbaka / Robin

 
fanny

fanny

19 november 2010 12:04

När du ser ditt barn kommer du få en förståelse du aldrig har haft förr och då vet du :) det kommer gå bra för er!

http://eleahsmamma.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

19 november 2010 16:43

Jag litar på dina ord. Det tror jag också!

 
kajsa

kajsa

19 november 2010 20:40

Tycker det är jätte mysigt att ni är så unga och kära och försöker få barn. Skit i vad endel säger det är ju ändå ni som gör det inte någon randome. Säger jag lite skit som jag är:p men kommer följa er verkar spännande ;)

http://www.vemkajsa.devote.se

Lollo & Robin

19 november 2010 21:00

Tack :) ja vi skiter i alla skitstövlar :D Åh tack !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo & Robin - 14 mars 2011 00:18

Denna månad var min mens väldigt sparsam om man jämnför med alla andra månader :o jag känner mig inte ett dugg gravid. Så det är nog inte det. Vad kan de bero på eller kan det bli så ibland? Gravid tror jag knappast. Andra förslag? ...

Av Lollo & Robin - 8 mars 2011 23:00

Hallå,  hur har ni det där ute alla mammor och pågående mammor ;) själv mår jag toppen.. att sluta försöka har givit mig och Robin ett sådant lugn och vi hinner fokusera tankarna på massa annat. Vi slappnar av mycket mer nu än vad vi gjort innan. Vil...

Av Lollo & Robin - 7 mars 2011 01:18

Jag tänkte bara uppdatera och säga att min mens kom idag. / Lollo ...

Av Lollo & Robin - 27 februari 2011 22:11

Hej jag har inte skrivit på länge nu jag vet.. men jag och hjärtat tog oss en resa iväg från all bebisverkstad och tog det lugnt drack lite drinkar och solade o mådde underbart. Visst har vi haft mys, men jag resonerar i att detta med bebis får vänta...

Av Lollo & Robin - 14 februari 2011 01:00

Hej å förlåt för dålig uppdatering, som sagt vi har snart gett upp hoppet! Jag mår psykiskt dåligt & Robin ska kolla hans sperma nästa vecka. Vi har unnat oss en liten semester från alllt barn försökandet. De får helt enkelt komma när de kommer. Vi...

Våra besökare :)

Presentation


Hej, välkommen till våran babyverkstad. Vi är två unga par på 18 år som äntligen ska bli tre i familjen. Ni ska få följa med på en resa från hela första början. Vi tänker vara anonyma fram tills vi är gravida i vecka 12. För då börjar allvaret.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards