♥ Två 18åringar som ska bilda familj :)

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Ont högt upp i magen

Av Lollo & Robin - 13 december 2010 18:45

Jag får så jäkla ont i magen ibland strax under bröstkorgen, det hugger till i några sek för att sen sluta och sen komma tillbaka, ont och obehaglit är det.. Tror de kan vara magkatarr. Får kolla upp det :) 

Jag och Robin ska sätta oss ner nu vilken kväll som hellst och prata egenom lite planer som vi har om vart vi ska bo. Vi funderar starkt på att flytta till en annan stad. Få lite lugn och ro. 
Sen så har vi bestämt oss för att gå till en barnmorska och tala om läget att vi vill ha barn och de går inte, om vi skulle kunna få för hjälp.
Är det någon som redan nu vet vad för slags hjälp förutom äl-test man kan få ?  

/Lollo

 
 
Fanny

Fanny

13 december 2010 22:14

Hur länge har ni försökt bli gravida? Efter att jag tog ut min p-stav tog det 14 månader innan jag blev gravid. Och då försökte vi inte ens. Vi levde våra liv som vanligt, festade, gosade och så.

http://eleahsmamma.bloggplatsen.se

Lollo & Robin

13 december 2010 22:36

Vi har försökt i över ett år snart, hade bara i min pstav tre månader, sen tog jag ut den.. kanske bara ska ta och skita i det och bara köra på som vi vill :P
fast iof så gör vi ju de också :P

 
Ingen bild

Linda

14 december 2010 06:57

Jag tycker ni ska sluta försöka så hårt och lägga så stor vikt vid att bli gravid. Låt bli att skydda er och lev som vanligt. Blir ni gravid blir ni gravid. Känner flera par som försökt länge med att bli gravid. Medans de som har haft en mer avslappnad attityd och tycker det är skitsamma åt vilket håll det går blivit gravid snabbare. Tror att själva "Vi måste bli gravida, varför blir vi aldrig med barn"-stressen gör mer skada än nytta. En kompis till mig försökte aktivt i 1,5 år att få barn. Åt vitaminer och allt som rekommenderades skulle göras. Hon höll sig helt från sprit, gick aldrig ut och levde ett väldigt "rensamt" liv. Efter ca 1,5 år orkade hon inte längre försöka utan gav mer eller mindre upp. Hon började festa, röka igen, slutade med alla hjälper hon blivit tipsad om och levde loppan rent ut sagt. Det tog bara någon månad så blev hon gravid. I hennes fall tror jag helt klart stressen att försöka gjorde att kroppen på något vis strejkade. Hon fick sitt barn i början på året och väntar redan sitt andra. Så jag tycker ni ska sluta försöka och bara leva och vara istället. Har ni inte sex på en-två veckor, so what? Har det bara när lusten tränger på och inte för att ni vill ha ett barn.

Lollo & Robin

14 december 2010 13:40

Tack, jo det är de vi försöker men de är så jäkla svårt. Men det lutar mer åt det hållet att jag vill bara ge upp ibland. Det är så svårt att undvika, att hoppas hela tiden. Vet inte hur de ska gå till riktigt. Men jag är ju inte direkt stressad utan tar de som de kommer .. men ändå så försöker man ju lite med allt ändå. Tack .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo & Robin - 14 mars 2011 00:18

Denna månad var min mens väldigt sparsam om man jämnför med alla andra månader :o jag känner mig inte ett dugg gravid. Så det är nog inte det. Vad kan de bero på eller kan det bli så ibland? Gravid tror jag knappast. Andra förslag? ...

Av Lollo & Robin - 8 mars 2011 23:00

Hallå,  hur har ni det där ute alla mammor och pågående mammor ;) själv mår jag toppen.. att sluta försöka har givit mig och Robin ett sådant lugn och vi hinner fokusera tankarna på massa annat. Vi slappnar av mycket mer nu än vad vi gjort innan. Vil...

Av Lollo & Robin - 7 mars 2011 01:18

Jag tänkte bara uppdatera och säga att min mens kom idag. / Lollo ...

Av Lollo & Robin - 27 februari 2011 22:11

Hej jag har inte skrivit på länge nu jag vet.. men jag och hjärtat tog oss en resa iväg från all bebisverkstad och tog det lugnt drack lite drinkar och solade o mådde underbart. Visst har vi haft mys, men jag resonerar i att detta med bebis får vänta...

Av Lollo & Robin - 14 februari 2011 01:00

Hej å förlåt för dålig uppdatering, som sagt vi har snart gett upp hoppet! Jag mår psykiskt dåligt & Robin ska kolla hans sperma nästa vecka. Vi har unnat oss en liten semester från alllt barn försökandet. De får helt enkelt komma när de kommer. Vi...

Våra besökare :)

Presentation


Hej, välkommen till våran babyverkstad. Vi är två unga par på 18 år som äntligen ska bli tre i familjen. Ni ska få följa med på en resa från hela första början. Vi tänker vara anonyma fram tills vi är gravida i vecka 12. För då börjar allvaret.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards